
- 
        
          Statuten
        
                  - Artikel A: Begripsbepalingen
- Artikel 1: Naam en zetel
- Artikel 2: Doel en middelen
- Artikel 3: Leden
- Artikel 4: Ledenadministratie
- Artikel 5: Toelating tot het lidmaatschap
- Artikel 6: Wedstrijdwezen
- Artikel 7: Verplichtingen leden
- Artikel 8: Einde lidmaatschap
- Artikel 9: Geldmiddelen
- Artikel 10: Bondsbestuur
- Artikel 11: Bestuurstaak
- Artikel 12: Bestuursvergadering
- Artikel 13: Vertegenwoordiging
- Artikel 14: Rekening en verantwoording
- Artikel 15: Algemene ledenvergadering
- Artikel 16: Samenstelling algemene ledenvergadering
- Artikel 17: Toegang en besluitvorming algemene ledenvergadering
- Artikel 18: Bevoegdheden algemene ledenvergadering
- Artikel 19: Leiden en notulering algemene ledenvergadering
- Artikel 20: Reglementen
- Artikel 21: Statutenwijziging
- Artikel 22: Ontbinding en vereffening
- Artikel 23: Inrichting
- Artikel 24: Rechtspraak en geschillen
- Artikel 25: Tuchtrechtspraak door de tuchtcommissie, commissie van beroep van de bond en arbitrage
- Artikel 26: Tuchtrechtspraak van het Instituut Sportrechtspraak
- Artikel 27: Slotbepalingen
- Statuten
 
- 
        
          Huishoudelijk reglement
        
                  - Artikel 1: Begripsbepalingen
- Artikel 2: Algemene bepalingen
- Artikel 3: Organisatie
- Artikel 4: Ereleden en leden van verdienste
- Artikel 5: Leden
- Artikel 6: Voorwaarde lidmaatschap vereniging
- Artikel 7: Aanvraag lidmaatschap
- Artikel 8: Beslissing inzake aanvraag lidmaatschap verenigingen
- Artikel 9: Inzenden door leden van te vorderen opgaven
- Artikel 10: Verplichtingen leden
- Artikel 11: Aansprakelijkheid lid voor zijn leden
- Artikel 12: Rechten beeldregistratie
- Artikel 13: Algemene ledenvergadering algemeen
- Artikel 14: Voorzitter algemene ledenvergadering
- Artikel 15: Convocatie van algemene ledenvergadering
- Artikel 16: Kandidaatstelling voor bondsbestuur en commissies
- Artikel 17: Stemming algemene ledenvergadering
- Artikel 18: Schriftelijke stemming algemene ledenvergadering
- Artikel 19: Mondelinge stemming algemene ledenvergadering
- Artikel 20: Besluitvorming algemene ledenvergadering algemeen
- Artikel 21: Besluitvorming algemene ledenvergadering over personen
- Artikel 22: Rol van voorzitter bij besluitvorming algemene ledenvergadering
- Artikel 23: Besluitvorming algemene ledenvergadering over meerdere voorstellen
- Artikel 24: Schorsing lid bondsbestuur
- Artikel 25: Vergaderingen bondsbestuur
- Artikel 26: Vicevoorzitter
- Artikel 27: Penningmeester
- Artikel 28: Vervanging binnen bondsbestuur
- Artikel 29: Rechten bondsbestuur
- Artikel 30: Plichten bondsbestuur
- Artikel 31: Begroting
- Artikel 32: Personeel en bondsbureau
- Artikel 33: Coach nationaal team en uitvoering sporttechnisch beleid
- Artikel 34: Wedstrijdwezen ijshockey
- Artikel 35: Commissies
- Artikel 36: Vaste commissies
- Artikel 37: Licentiecommissie
- Artikel 38: Commissievergadering
- Artikel 39: Financiële commissie
- Artikel 40: Scheidsrechterscommissie
- Artikel 41: Bondsscheidsrechter
- Artikel 42: Tuchtcommissie en commissie van beroep van de bond
- Artikel 43: College van arbiters
- Artikel 44: Heffing over gespeelde wedstrijden
- Artikel 45: Nota en achterstallige betaling
- Artikel 46: Hoofdelijke omslag
- Artikel 47: Kosten bestuurders, commissieleden, scheidsrechters
- Artikel 48: Voorwaarde deelname aan ijshockeywedstrijden
- Artikel 49: Verantwoordelijkheid bondsbestuur bij handhaving van orde en tucht
- Artikel 50: Aansprakelijkheid lid voor zijn leden en anderen
- Artikel 51: Uitwisseling persoonsgegevens
- Artikel 52: Verspreiding statuten en reglementen
- Artikel 53: Onvoorziene gevallen
 
- 
        
          Sportreglement
        
                  - Artikel 1: Algemeen
- Artikel 2: Toepassing sportreglement
- Artikel 3: Competitiecommissie
- Artikel 4: Maatregelen
- Artikel 5: Deelnemende teams
- Artikel 6: Farm team-constructie
- Artikel 7: Deelnemende spelers
- Artikel 8: Competitie deelname
- Artikel 9: Nationale transfers
- Artikel 10: Internationale transfers
- Artikel 11: Deelname aan wedstrijden door buitenlandse spelers, trainers en coaches
- Artikel 12: Teambegeleiders
- Artikel 13: Opstelling
- Artikel 14: Opgave spelers
- Artikel 15: Leeftijdscategorieën
- Artikel 16: Beschermende uitrusting en internationale standaard
- Artikel 17: Kleur shirts en kousen
- Artikel 18: Competitie-opzet
- Artikel 19: Inschrijvings- en uitschrijvingsvoorwaarden voor de competitie
- Artikel 20: Inschrijvings- en uitschrijvingsvoorwaarden voor de Eredivisie
- Artikel 21: Samenstelling teams
- Artikel 22: Dispensatie juniorenspelers
- Artikel 23: Afwijkende spelregels
- Artikel 24: Allesbeslissende wedstrijd
- Artikel 25: Best-of-three/five/seven-serie
- Artikel 26: Best-of-two-serie
- Artikel 27: Sudden victory overtime (verlenging)
- Artikel 28: Wijzigen van de competitiekalender
- Artikel 29: Vriendschappelijke wedstrijden en toernooien
- Artikel 30: Afgelasten of staken van een wedstrijd
- Artikel 31: Weigeren te spelen
- Artikel 32: Wedstrijdtijd
- Artikel 33: Scheidsrechters, linespersons en supervisors
- Artikel 34: Toegangsregeling scheidsrechters(-commissie) en officiating coaches (supervisors)
- Artikel 35: Clubscheidsrechters
- Artikel 36: Doelrechters
- Artikel 37: Bench-officials
- Artikel 38: Medische begeleiding tijdens wedstrijden
- Artikel 39: Kennisgeving van straffen
- Artikel 40: Invullen wedstrijdformulier
- Artikel 41: Invoeren wedstrijdformulier
- Artikel 42: Wedstrijdpunten
- Artikel 43: Rangschikking
- Artikel 44: Ordelijk verloop van de wedstrijden
- Artikel 45: Procedure dopingcontrole binnen wedstrijdverband
- Artikel 46: Toegangsregeling leden directie, bondsbestuur, commissieleden, ereleden, (assistent-)bondscoaches nationale teams en medewerkers bondsbureau
- Artikel 47: Accommodatiereglement
- Artikel 48: Video-opnamen
- Artikel 49: Verplichting Oberliga, CEHL en Eredivisie
- Artikel 50: Commerciële onderbrekingen
- Artikel 51: Lokaal arbitrageplan
- Artikel 52: Verplichte spelregelcursus U15-spelers
- Artikel 53: Bijzondere wedstrijden
- Artikel 54: Wedstrijdverplaatsingen
- Artikel 55: Afgelasten competities
- Artikel 56: Gedragscode IJshockey Nederland
- Artikel 57: Matchfixing en betting
- Artikel 58: Verplichte aanwezigheid coaches Eredivisieteams bij scheidsrechtersweekend en evaluatie
- Artikel 59: Overig
 
- 
        
          Bijlage bij het sportreglement seizoen 2025-2026
        
                  - Bijlage I: Switchen spelers tussen CEHL (en Oberliga) en Eredivisie
- Bijlage II: Switchen spelers tussen Eredivisie, Tweede divisie, Derde divisie, Vierde divisie, Vijfde divisie en Zesde divisie
- Bijlage III: Termijn transfers
- Bijlage IIIA: Waiver regels
- Bijlage IV: Aantal in Nederland opgeleide spelers Eredivisie
- Bijlage V: Totaal aantal spelers en begeleiders per team in Eredivisie naar uitwedstrijden
- Bijlage VI: Inzet van clubscheidsrechters
- Bijlage VII: Aangepaste spelregels Tweede divisie, Derde divisie, Vierde divisie, Vijfde divisie, Zesde divisie en Vrouwencompetitie
- Bijlage VIII: Leeftijdsbepalingen en speelgerechtigheid
- Bijlage IX: Aangepaste spelregels U13
- Bijlage X: Aangepaste spelregels U11/U9/U7
- Bijlage XI: Body checken vs body contact
- Bijlage XII: Icing-regel
- Bijlage XIII: Verwerking (reglementaire) uitslagen in de stand en de individuele spelersstatistieken
 
- IIHF International Transfer Regulations
- Uitleg gelimiteerde en ongelimiteerde internationale transfers
- 
        
          Tuchtreglement
        
                  - Artikel A: Begripsbepalingen
- Artikel 1: Algemene bepalingen, reikwijdte van het reglement
- Artikel 2: Strafbare handelingen
- Artikel 3: Strafbaarheid
- Artikel 4: Tuchtmaatregelen
- Artikel 5: De tuchtcommissie
- Artikel 6: Onderzoeksprocedure
- Artikel 7: Openbaar aanklager
- Artikel 8: Bijlage bij het tuchtreglement
- Artikel 9: Uitspraak
- Artikel 10: De commissie van beroep
- Artikel 11: Herziening
- Artikel 12: Tenuitvoerlegging
- Artikel 13: Algemeen
- Bijlage I: Aangifte, aanhangig maken van tuchtzaken en werkwijze van tuchtcommissie
- Bijlage II: Tuchtregeling gestandaardiseerde afdoening
- Bijlage III van het tuchtreglement
- Bijlage IV: Regeling en reikwijdte Player Safety Commissie
- Bijlage V: Sportieve integriteit en bescherming reputatie
 
- Reglement seksuele intimidatie
- Reglement matchfixing
- Dopingreglement
- 
        
          Licentiereglement
        
                  - Artikel 1
- Artikel 2
- Artikel 3
- Artikel 4
- Artikel 5
- Artikel 6
- Bijlage 1: Gelicentieerde competities
- Bijlage 2: Algemene voorwaarden
- Bijlage 3: Voorwaarden terzake spelersontwikkeling
- Bijlage 4: Financiële voorwaarden
- Bijlage 5: Accommodatie
- Bijlage 6: Bijdragen wedstrijdgelden Play-Offs Landskampioenschap
 
- 
        
          Accommodatiereglement
        
                  - Artikel 1: Algemeen
- Artikel 2: Facilteiten
- Artikel 3: Beschikbaarheid van de accommodatie
- Artikel 4: Beschikbare ijsbanen
- Artikel 5: Accommodatielicentie
- Artikel 6: Risicowedstrijden
- Artikel 7: Reclame-uitingen
- Artikel 8: Horeca-overeenkomst
- Artikel 9: Tribuneplaatsen
- Artikel 10: Persvoorzieningen
- Artikel 11: Dispensatie
- Artikel 12: Veiligheid
- Artikel 13: Video-opnamen
- Artikel 14: IJsoppervlak
- Bijlage: Checklist ten behoeve van accommodatielicentie
- Accommodatiereglement
 
- 
        
          Arbitragereglement
        
                  - Artikel 1: Arbitrage
- Artikel 2: Begripsbepaling
- Artikel 3: Geschillen
- Artikel 4: Verkiezing
- Artikel 5: Indeling arbiters, secretariaat
- Artikel 6: De algemeen voorzitter
- Artikel 7: Arbitragecommissies
- Artikel 8: Wraking
- Artikel 9: Rechtspraak naar billijkheid
- Artikel 10: Het aanhangig maken van een geschil
- Artikel 11: Conclusies
- Artikel 12: Zittingen
- Artikel 13: Comparitie en getuigenverhoor
- Artikel 14: Getuigen en deskundigen
- Artikel 15: Spoedgeschillen
- Artikel 16: Raadsman
- Artikel 17: Vonnis
- Artikel 18: Veroordeling in de kosten
- Artikel 19: Geheimhouding
- Artikel 20: Overgangsregeling
- Artikel 21: Adviesaanvraag
- Arbitragereglement
 
- Klachtenregeling
- 
        
          Reglement Kennis Informatie Systeem Sport (KISS)
        
                  - Artikel 1: Begripsbepalingen
- Artikel 2: Het Reglement
- Artikel 3: KISS en het doel van de persoonsregistratie
- Artikel 4: Uitgangspunten voor het verwerken van persoonsgegevens
- Artikel 5: Verzet
- Artikel 6: Inzage en afschrift van verwerkte persoonsgegevens
- Artikel 7: Wijziging van verwerkte persoonsgegevens
- Artikel 8: Maatregelen
- Artikel 9: De toegang tot persoonsgegevens
- Artikel 10: Het bewaren van persoonsgegevens
- Artikel 11: Klacht
- Reglement Kennis Informatie Systeem Sport (KISS)
 
- Directiestatuut IJshockey Nederland
- Topsportstatuut
- 
        
          Reglement Atletenvertegenwoordiging
        
                  - Artikel 1: Omschrijving en doel Atletenvertegenwoordiging
- Artikel 2: Positie
- Artikel 3: Taken
- Artikel 4: Lidmaatschap en voorwaarden lidmaatschap
- Artikel 5: Kandidaatstelling en verkiezing
- Artikel 6: Zittingsduur leden, rooster van aftreden en schorsing
- Artikel 7: Dagelijks bestuur
- Artikel 8: Vergaderingen
- Artikel 9: Raadpleging Topsporters en externe advisering
- Artikel 10: Besluiten
- Artikel 11: Budget en faciliteiten
- Artikel 12: Jaarplan en jaarverslag
- Artikel 13: Overleg met de Bond
- Artikel 14: Adviesrecht
- Artikel 15: Vaststellen en wijzigen van het reglement
 
- 
        
          Bestuursreglement Gedragscode en Integriteit
        
                  - Artikel 1: Inleidende bepalingen
- Artikel 2: Toepassingsbereik
- Artikel 3: Grondbeginselen
- Artikel 4: Belangenverstrengeling
- Artikel 5: Nevenfuncties
- Artikel 6: Informatie
- Artikel 7: Aannemen van geschenken
- Artikel 8: Bestuurlijke uitgaven/onkosten
- Artikel 9: Declaratie uitgaven/onkosten
- Artikel 10: Reizen buitenland
- Artikel 11: Budgetbewaking binnen de bond
- Artikel 12: Woordvoering namens de bond
- Artikel 13: Naleving, verantwoording en sancties
- Artikel 14: Titel en wijziging
 
- Financieel statuut
Statuten
Huishoudelijk reglement
Sportreglement
Bijlage bij het sportreglement seizoen 2025-2026
Tuchtreglement
Licentiereglement
Accommodatiereglement
Arbitragereglement
Klachtenregeling
Reglement Kennis Informatie Systeem Sport (KISS)
Directiestatuut IJshockey Nederland
Topsportstatuut
Reglement Atletenvertegenwoordiging
Bestuursreglement Gedragscode en Integriteit
Bijlage IV: Regeling en reikwijdte Player Safety Commissie
Ingevolge artikel 11 lid 6 van de statuten is het bondsbestuur bevoegd onder zijn verantwoordelijkheid bepaalde onderdelen van zijn taak te doen uitvoeren door commissies, waarvan de leden door het bondsbestuur worden benoemd en ontslagen.
Op basis van artikel 4 lid 8 van het tuchtreglement kan door het bondsbestuur een aanvullende regeling worden vastgesteld, waarbij een commissie – niet zijnde de tuchtcommissie - situaties beoordeelt en additionele schorsingen kan opleggen. Het bondsbestuur heeft hiervoor de Player Safety Commissie (hierna: commissie) ingesteld die door middel van snelrecht overtredingen beoordeelt en mogelijk bestraft. In deze regeling zijn de taken en bevoegdheden van de commissie beschreven.
Tenzij anders is aangegeven gelden in voor deze regeling de definities zoals deze zijn opgenomen in Artikel A (Begripsbepalingen) van het tuchtreglement. Onder wedstrijd kan zowel een competitiewedstrijd als een vriendschappelijke wedstrijd worden verstaan.
Artikel 1 - Reikwijdte
1.1 Deze regeling is uitsluitend van toepassing op overtredingen zoals bedoeld in artikel 4 lid 7 en Bijlage II van het tuchtreglement.
1.2 Het bondsbestuur bepaalt voor aanvang van de competitie voor welke competities de regeling van toepassing is en publiceert dit besluit als officiële mededeling zoals bepaald in artikel 27 lid 1 van de statuten.
Artikel 2 - Instelling en benoeming leden commissie
2.1 De commissie wordt ingesteld door het bondsbestuur.
2.2 De commissie is samengesteld uit ten minste 3 en ten hoogste 5 leden, waaronder in elk geval een voorzitter.
2.3 Het bondsbestuur streeft ernaar dat ten minste één lid van de commissie een jurist is en dat in de commissie verder zitting hebben, de referee in chief, een oud-scheidsrechter, een oud-speler/coach en/of oud-bestuurslid. Het bondsbestuur streeft er voorts naar dat de commissie zal bestaan uit leden die geen actieve rol hebben binnen de bond of bij Nederlandse verenigingen die zijn aangesloten bij de bond.
2.4 De voorzitter van de commissie wordt in functie benoemd.
2.5 De leden van de commissie worden door het bondsbestuur benoemd voor de periode van drie jaar.
2.6 De gekozen leden hebben zitting in de commissie vanaf de dag volgende op de benoeming. Zij treden af volgens een op te maken rooster.
2.7 Na afloop van hun termijn zijn zij steeds terstond herbenoembaar. In geval van een tussentijdse vacature zal zo spoedig mogelijk in de vacature worden voorzien. Een nieuw gekozene neemt op het rooster van aftreden de plaats van zijn voorganger in.
Artikel 3 - Onverenigbaarheden
3.1 Leden van de commissie kunnen niet zijn:
a. Lid van de tuchtcommissie;
b. Lid van de commissie van beroep;
c. Lid van het bondsbestuur;
d. Raadsman van één der partijen in een voor de commissie gebrachte zaak.
3.2 De leden van de commissie mogen niet werkzaam zijn in bezoldigde of onbezoldigde functies bij één van de partijen in een voor de commissie gebrachte zaak. De leden van een commissie mogen niet aan de behandeling van een zaak deelnemen indien zij bij de zaak betrokken zijn hetzij persoonlijk, hetzij als functionaris, hetzij als lid van een vereniging die bij de zaak is betrokken.
Artikel 4 - Beëindiging lidmaatschap commissie
Het lidmaatschap van de commissie eindigt:
a. door beëindiging van het lidmaatschap van de bond;
b. wanneer het lid niet wordt herkozen;
c. door bedanken;
d. op het moment dat het betrokken lid wordt gekozen of benoemd in een functie die onverenigbaar is met het lidmaatschap van de commissie.
Artikel 5 - Bevoegdheden commissie
5.1 De commissie heeft de bevoegdheid om een onderzoek in te stellen en een (aanvullende) straf op te leggen voor:
a) overtredingen voor, tijdens of na afloop van wedstrijden die door de scheidsrechter zijn bestraft of mogelijk hadden kunnen worden bestraft met een Game Misconduct Penalty of Match Penalty;
b) andere ernstige incidenten of overtredingen voor, tijdens, of na afloop van een wedstrijd, die al dan niet zijn geconstateerd of bestraft door de scheidsrechter, maar wel vastgelegd zijn op beeld welke bij constatering door de scheidsrechter mogelijk hadden kunnen worden bestraft tot in ieder geval een Game Misconduct Penalty.
5.2 In het geval van een Game Misconduct Penalty volgt niet altijd een automatische schorsing.
5.3 De commissie onderscheidt de volgende categorieën:
a) Categorie 0: De PSC is van oordeel dat de situatie geen aanleiding gaf tot het opleggen van een Game Misconduct Penalty.
b) Categorie I: Een verwijzing naar de kleedkamer gedurende de wedstrijd wordt beschouwd als een passende strafmaat.
c) Categorie II: lage mate van geweld en impact (1 of 2 additionele wedstrijden schorsing).
d) Categorie III: hogere mate van geweld/agressie en impact (3 of 4 of 5 additionele wedstrijden schorsing).
e) Categorie IV: hoge mate van geweld/agressie en impact (meer dan 5 wedstrijden schorsing).
5.4 De commissie is uitsluitend bevoegd tot het opleggen van een additionele schorsing of kwijtschelding van spelers in de Categorie I, II en III.
5.5 De commissie is niet bevoegd straffen op te leggen behorende tot Categorie IV. Indien de commissie na beoordeling vaststelt dat een overtreding mogelijk in aanmerking komt voor bestraffing met een straf uit Categorie IV, wordt de zaak door de commissie gemotiveerd doorgezet aan de tuchtcommissie.
5.6 Indien de commissie een zaak doorzet naar de tuchtcommissie zal een lid van de commissie, gelijk aan de openbaar aanklager, de zaak inbrengen en op de zitting bepleiten waarom hier sprake is van een categorie IV straf.
Artikel 6 - In behandeling nemen
6.1 De commissie kan zelfstandig onderzoek instellen, na verzoek van de scheidsrechter, de scheidsrechterscommissie van de bond, of een bij de wedstrijd direct betrokken vereniging.
6.2 Een verzoek tot in behandeling nemen gedurende de reguliere competitie dient te worden ingediend bij de commissie uiterlijk 24 uur na afloop van de desbetreffende wedstrijd via een mail aan de voorzitter van de PSC. 
6.3 Een verzoek tot in behandeling nemen tijdens de play-offs dient te worden ingediend bij de commissie uiterlijk 12 uur na afloop van de desbetreffende wedstrijd via een mail aan de voorzitter van de PSC.
6.4 Het verzoek kan in behandeling worden genomen op basis van:
a) Beeldmateriaal van het incident, welke van voldoende kwaliteit is dat een beoordeling redelijkerwijs mogelijk is, en,
b) het betreffende scheidsrechtersrapport.
6.5 De club die over het beeldmateriaal beschikt is verplicht het beeldmateriaal aan de commissie beschikbaar te stellen indien de commissie daarom verzoekt.
6.6 De scheidsrechter is verplicht het scheidsrechtersrapport aan de commissie beschikbaar te stellen indien de commissie daarom verzoekt.
6.7 De commissie kan met betrekking tot het indienen van een verzoek nadere voorwaarden stellen.
6.8 Niet tijdige of onvolledige verzoeken hoeven door de commissie niet in behandeling te worden genomen.
Artikel 7 - Beoordeling
7.1 De commissie beoordeelt uitsluitend op basis van beelden en/of het scheidsrechtersrapport van de desbetreffende wedstrijd. Als er geen duidelijke videobeelden zijn, is het rapport van de scheidsrechter leidend. De beoordeling vindt plaats aan de hand van het IIHF-spelregelboek en de interpretatie daarvan. Er is geen mogelijkheid voor degene(n) tot wie zich het onderzoek richt om hetzij schriftelijk hetzij mondeling nog verweer te voeren en/of getuigen op te roepen.
7.2 De commissieleden (en indien van toepassing de secretaris) dienen over hetgeen tijdens de beraadslaging is besproken geheimhouding te bewaren.
Artikel 8 - Beslissing
8.1 Na beoordeling bepaalt de commissie of een speler additioneel wordt geschorst (en zo ja, voor hoeveel wedstrijden) of dat geen additionele straf wordt opgelegd. De commissie kan een additionele schorsing opleggen van in totaal maximaal vijf wedstrijden.
8.2 De commissie kan bij de beoordeling en het bepalen van de strafmaat rekening houden met recidive (meerdere games/matches of zelfde soort overtredingen).
8.3
a. De commissie streeft ernaar te beslissen binnen 72 uur na het in behandeling nemen van een zaak en publiceert de uitspraak op de website van de bond. De uitspraak wordt bovendien schriftelijk (waaronder mede kan worden verstaan verzending per e-mail) toegezonden aan de betrokken speler, de vereniging van betrokkene, alsmede degene die de zaak aanhangig heeft gemaakt.
b. Voor play-offwedstrijden streeft de commissie ernaar om voorafgaand aan de eerstvolgende wedstrijd waarin de betreffende speler uit kan komen een beslissing te nemen.
8.4 Indien de commissie bestaat uit een even aantal leden heeft de voorzitter een doorslaggevende stem in het geval de stemmen staken.
8.5 De uitspraken van de commissie zijn onherroepelijk en voor alle leden van de bond bindend.
Artikel 9 - Tenuitvoerlegging
9.1 De door de commissie opgelegde schorsing (uitsluiting van deelname aan wedstrijden) wordt opgelegd voor met name in de uitspraak te noemen wedstrijden, dan wel voor wedstrijden die zijn vastgesteld in een in de uitspraak te noemen tijdsduur. De geschorste speler mag gedurende de schorsing in het geheel niet in competitieverband uitkomen.
9.2 Elke vereniging en speler is verplicht volledige medewerking te geven aan het tenuitvoerleggen van de straf.
Artikel 10 - Kosten
a) De kosten voor de afhandeling zijn:
- Bij een beoordeling in categorie 0: € 0,-
- Bij een beoordeling in categorie I: € 50,-
- Bij een beoordeling in categorie II: € 75,-
- Bij een beoordeling in categorie III: € 100,-
- Bij een beoordeling in categorie IV: € 150,-
b) Voorleggen van een onbestrafte situatie: € 150,- (reguliere competitie) en € 250,- (play-offs). Deze kosten komen te vervallen bij een veroordeling.
c) Vermoeden van bewust wegdraaien van de camera bij een incident: € 150,-
Artikel 11 - Beroep
Tegen een beslissing van de commissie staat geen beroep open.
Artikel 12 - Vaststellen en wijzigen regeling
Het bondsbestuur is bevoegd deze regeling vast te stellen en te wijzigen.
